Leta i den här bloggen

torsdag 26 maj 2011

Mitt Gotland

Imorgon sätter jag, fyrbentingen och min kära mor oss på båten till öjn. Till Gotland. Det ska bli så mysigt. Byn där mamma och Bengt har hus är en plats där man bara kan vara, inga måsten. Jo förutom att jag måste jobba lite. Men annars tänker jag bara gå barfota i fladdriga sommarklänningar och njuta av lugnet. Andas. Ladda med energi. Det behöver jag just nu. Ny energi. Det enda tråkiga är att vara ifrån mannen i tio dagar. Kanske kan jag slita honom från jobbet och locka över honom några dagar i alla fall.

MITT GOTLAND

Tre generationer på Gotland - mormor, Alica och jag.

Gusten svalkar sig.

Det är inte bara Ernst Kirchsteiger som gillar att känna sanden mellan tårna. Här Petrus på Kärleksstigen.

Bror och Alicia men spelemannen Bengt i bakgrunden.

Mamma njuter bland blommorna.

Visby - rosornas stad.

Gusten och jag sprider kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar