"Slit dig från datorn för vi ska åka snart", beordrade jag mannen för en stund sedan. Nu står han där några meter ifrån mig och stryker sin skjorta så fint. Själv sitter jag i soffan och skriver. Jag måste vara världens snabbaste på att göra mig i ordning, i alla fall tillhör jag topp tio. På mindre än tio minuter är jag klar (exklusive dusch). På med kläder, läppglans och lite lukta gott. Och där står han och stryker och stryker.
I kväll blir det middag hos fina vännerna Maria och Cristian i Sollentuna. Mysigt och säkerligen gott, Maria avslöjade att hon hade bakat igår.
Frilansjournalist boende i Sverige, det är jag det! Skriver om det som roar, förfasar och lockar mig. Om det som jag älskar och det som jag tycker mindre om. Om saker jag hört, läst, sett eller bara kommit att fundera på. Om personer och händelser som har gjort avtryck på mig, på gott och ont. Om det som var då, nu och det som kanske komma skall.
Leta i den här bloggen
Visar inlägg med etikett göra sig i ordning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett göra sig i ordning. Visa alla inlägg
lördag 11 september 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)