Leta i den här bloggen

tisdag 31 juli 2012

Hälsoveckan

Den här veckan skriver jag flera artiklar till en hälsotidning. Igår intervjuade jag professor Stephan Rössner om övervikt och fetmakirurgi. I dag skriver jag om hörselskador samt sjukdomen MS.

Som journalist lär man sig verkligen en hel del om allt möjligt, vilket är väldigt kul och spännande.
Dock är det lite tradigt att sitta här inomhus framför datorn och skriva när mor och Bengt är ute och seglar med båten och sambon är och spelar golf.  Men jag har ju sällskap av byrackorna förstås, och det är mysigt. Dock har min fotvärmare Gusten fått nog av att ha mina tassar inborrade i pälsen så han har demonstrativt placerat sig på några fötters avstånd (mätt med mina långa fossingar).

Hmm, nu är kaffet kallt. Ska kanske ta en bensträckare och värma på lite nytt, och samtidigt kolla om det finns något smaskigt i skafferiet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar