Leta i den här bloggen

måndag 30 juli 2012

Just nu...

Sitter på terrassen utanför huset här på öjn. Solen skiner, fåglarna kvittar, en humla surrar och en lätt lätt vind svalkar min hud. Duffy ligger i gräset med tungan hängande ut genom munnen. Hon är varm men vill ändå ligga där i solen. Gusten däremot gillar skuggan bäst och har lagt sig under bordet där jag sitter, hans mjuka päls mot mina fötter. Tanken är att jag ska jobba nu, men så ville jag skriva lite här först. Det kändes roligare just nu, inte samma tvång utan bara skriva det jag tänker på och upplever.

Om några dagar bär det av hem till fastlandet igen. Till vardagen. Men även till familj och vänner förstås. Det är nog det enda dåliga med semester på annan ort, att man inte får träffa nära och kära på ett tag. Annars är det bara gott :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar