Leta i den här bloggen

fredag 31 maj 2013

Nybliven singel och fyra drinkar

Sitter på fiket och jobbar i dag. Det gjorde jag igår med. Skillnanden är att i dag är jag nästan ensam här, övriga gäster sitter i solen på uteserveringen. Ja, förutom en man som väntar på sin beställning och berättar för cafépersonalen om senaste utekvällen. Mannens chef har tydligen brutit upp med sin flickvän sedan flera år och ville (behövde?) därför partaja till det rejält, så han beställde in 60 drinkar till sitt crew på 15 personer. Allt enligt enligt den pratglada mannen.

Det blir fyra drinkar var om man delar upp det rättvist. Fyra drinkar! Det var en enkel match för mig en gång i tiden. Nu skulle jag nog somna under baren om jag fick för mig att svepa fyra drinkar, ja det skulle nog räcka med tre färgglada paraplydrinkar för att få det att börja snurra ordentligt i huvudet på mig. Jag undrar hur chefen mådde dagen efter. Han fick i alla fall inte komma in på nästa ställe när de gick vidare. Allt enligt den pratglade mannen. Nu gick han visst. Och jag då, ja jag ska jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar