Leta i den här bloggen

tisdag 18 november 2014

Lunch med vän och bebis

Jag sitter vid matbordet och skriver, Pyret sover i vagnen och på teven visas Historieätarna. Pyret sover bäst när det är ljud i bakgrunden så därför får teven stå på även fast jag inte tittar. Vi har ätit lunch med Leif i dag på Bobs kök. Jag fyllde som vanligt på Pyret med mat innan vi gick ut - tutte och ersättning - för det brukar hon somna på, eller i allafall hålla sig nöjd på ett tag. Vi hann med en kortare promenad innan Leif kom, men Pyret ville inte sova utan låg där och tittade på den färgglada getingen som hänger ovanför henne i vagnen. Sedan började hon gnälla lite men när jag väl tog upp henne blev hon nöjd, så hon fick sitta i mitt knä medan vi åt. Det var spännande till en början att titta på Leif och lyssna till vårt samtal, fast till slut tog tröttheten över och hon somnade gott där som en liten groda i min famn. En stund i alla fall. Efter att hon vaknat så följde vi Leif till bussen och på vägen hem somnade hon, och sover än. Jag har passat på att göra och lämna in min momsdeklaration, en vecka försent visserligen men förra veckan hade jag en sjuk hund att tänka på. Fina Duffy, du var och är så älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar