Leta i den här bloggen

tisdag 12 maj 2015

Middag med tjejerna och fågelskådning

Vi är fem tjejer som brukar ses ungefär en gång i månaden och gå ut och äta på restaurang. Vi turas om att välja ställe och ikväll var det mitt val. Jag, som har vissa beslutssvårigheter, gav tre förslag - Systrarna Lundberg, Raw och Shanti, samtliga på Rörstrandsgatan i Vasastan. Valet föll på indiska Shanti. Ikväll var det jag, Erika och Maria som dinerade och umgicks. Det kan vara svårt att få till det så att vi alla kan, eller ja när vi bokar datumen brukar det se bra ut men sedan hinner saker kommer emellan, som ikväll då barn skulle hämtas på förskolan och en aw blev inplanerad. Men vi hade en trevlig kväll med god mat och jag drack, för första gången sedan innan graviditeten tror jag, en hel öl. Om jag blev lullig? Faktiskt inte. Förvånande nog.

Tidigare idag tog jag och Pyret en promenad ner till Rålambshovsparken. Där tittade vi på när en man matade fåglarna. Och jisses vad fåglar det var. Svanarna åt bröd direkt ur handen på honom. Vi tittar ofta på fåglar, jag och Pyret. Vi har även matat de närgångna änderna ett par gånger. Och jag upprepar allt som oftast: "Vad säger fågeln? Pip pip!" Fast jag måste nog utveckla det där lite för det är inte så många fåglar som säger just "pip pip".  Och så tittade vi på hundar. "Vad säger hunden? Voff Voff!"
Detta sägs även om katter "mjau mjau" samt om bilar "brum brum brum tut tut". Roligt tycker Pyret. Faktum är att hon tycker det mesta jag gör just nu är ganska kul. Antingen är hon väldigt lättroad eller så är jag väldigt rolig. Kanske en kombination. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar