Leta i den här bloggen

måndag 28 september 2009

Så förbannad blir jag...

Så läser jag om ytterligare om ett otäckt fall där barn misshandlats och förnedrats av sina föräldrar. Denna gången är det en 14-årig pojke i USA som de senaste fyra åren suttit inlåst i en garderob och endast blivit utsläppt när hans mamma och styvpappa fått lust att slå honom. Pojken som till slut lyckades fly har berättat för polisen hur det kunde gå dagar utan att han fick mat, hur han blev piskad med sladdar och en gång även knivhuggen och bränd. Och jag kan inte annat än häpna över hur onda handlingar människan är kapabel till, och det är inte första gången och tyvärr inte heller den sista. Föräldrar som ger sig på sina barn, jag finner knappt ord, så förbannad och sorgsen blir jag. Barn ska skyddas av sina föräldrar, inte från dem.

Läs mer här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar