Leta i den här bloggen

torsdag 11 oktober 2012

Historiens vingslag och boktoppen

Har suttit i Gamla stan och jobbat idag. Vi promenerar dit på mornarna - jag, sambon och byrackan. Det tar närmare en timme. Det är lite jobbigt när jag måste släpa på datorn i ryggsäcken, men bara lite. Mest är det skönt, dagens dos motion liksom. Dessutom tycker jag att det är så mysigt i Gamla stan. Det är som att vandra in i en annan tid. Jag tittar efter eleganta damer i långa klänningar och stiliga herrar i hatt. Jag lyssnar efter klapper från hästhovar. Och jag sneglar uppåt ibland för att se om någon är på väg att slänga ut sina sopor från fönstret. För det gjorde man ju förr i tiden, hela Stockholm vilar på sopor.

Gamla stans smalaste gränd är inget för de som vill gå i bredd, men väl tätt omslingade.


Innan Zumban ikväll gick jag in på Pressbyrån vid Odenplan (eller är det 7-eleven?) Nåja, in gick jag i allafall och vad skådar då mitt norra öga? Svar: Olas och min bok Miljardären som försvann. Den står så fint där i Topplistan-stället, på hyllan Månadens pocket. Jo, man tackar ja. 

Toppen - på alla möjliga vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar