Leta i den här bloggen

söndag 27 januari 2013

Helgpyssel

Helgen har bjudit på både fest och mys (läs: slöhäng) i soffan. Igår kväll var det kalas hos Carin. Jag bestämde mig för att göra ett eget födelsedagskort och slet fram alla pysselgrejer. Över en timme och guldglitter i hela köket senare var jag färdig. 

Kreativt kaos.

Ja, då kan man kanske tro att jag härnäst ska visa ett fantastiskt kreativt kort, för på en timme bör man ju hinna skapa ett pretty amazing birthday card. Jo, det bör man kanske, om man inte kladdar på/blir missnöjd med det man har skapat och slänger alla kort utom ett - det så kallade stalkerfödelsedagskortet.

Prickiga paket och stalkerkort. Grattis!

Strike a pose med nyinköpt tröja från H&M.

Redo för kalajs.

Av alla frukter och bär är min solklara favorit; hallon. Mm, säger jag bara. Så självklart blir det hallon i filen till frukost. Man kan aldrig äta för många hallon, det är min devis det.

Hallon, eller Rubus idaeus som det också heter.

Duffy har som jag nämnt tidigare fått diagnosen diskbråck samt en medfödda ryggskada. Hon haltar och ska inte gå i trappor eller hoppa. Därför köpte vi i dag en ramp på Bromma Zoo som vi kommer ha i bilen och som hon kan gå uppför när hon ska in i sin bilbur, så slipper hon det rätt saftiga hoppet in i bilen.

Hundramp. Vi övar inomhus upp i soffan, så hon vänjer sig.

Té, mörk choklad och råsa naglar - är det söndag så är det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar