Leta i den här bloggen

tisdag 29 januari 2013

Hund med diskbråck och kostnader

Duffy - älskade byrackan - har diskbråck, eller rättare sagt, man tror att hon har diskbråck. Hon har röngats på Djurakuten men där kan de bara se att det är något fel på hennes rygg, och troligtvis är det alltså diskbråck. Men för att kunna ge exakt diagnos så måste hon magnetröntgas (MR). Vi har fått en remiss till Strömsholms djursjukvård, men i dag fick jag reda på att de även gör magnetröntgen på Albano Bagarmossen, och det är ju betydligt kortare ressträcka för oss. Så varför vi skickas till Strömsholm är oklart. Jag ringde Djurakuten som ju remitterade oss dit, men sjuksköterskan jag pratade med hade inget givet svar, utan svarade att det kan bero på att det har ortopeder på Strömsholm. Hmm, finns det verkligen inga ortopeder på Albano - någon som vet?

Hur som helst, detta röntgenkalas kommer att gå på mellan 11 000 -14 000 kronor, av dessa meddelade IF (vårt försäkringsbolag) att de endast kommer att ersätta 5 000 kr, för det är tydligen deras policy vid magnetröntgen. Grr, här betalar man dyr försäkringspremie och så ska man själv ändå stå för merparten av kostnaderna när det väl kommer till kritan. Min fantastiska mamma tycker dock så synd om Duffy, och om husse och matte, att hon vill bidra till röntgenkostnaden. Nu ska jag ringa till Strömsholm och se vad de har för röngtentider....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar