Leta i den här bloggen

lördag 23 februari 2013

Hundar och blommor

Den här veckan har Duffy åkt buss för andra och tredje gången i sitt liv. Eller nja, om hon åkte buss som gatuhund på Irland vet jag ju inte, men jag har svårt att tro det. Bussresorna gick i alla fall bra, även om det inte är det bästa hon vet. Hon gillar bättre att ligga på mattan hemma i tryggheten.

Har du biljett min vän?

Jag trivs bättre här....

I veckan träffade jag Aston, en chihuahua, som likt Duffy har en trasslig bakgrund men som nu har fått ett kärleksfullt hem. Aston trivdes bäst i sin mattes famn där det var varmt och skönt.

Mitt namn är Aston.

Jag har hängt här i Gamla stan två av veckans fem vardagar. Ja, eller hängt låter kanske lite luddigt. Jag har jobbat helt enkelt, därav att Duffy fick åka med på bussen.


Utsikt från Skeppsbron i Gamla stan.

Jag gjorde om två blombuketter till en här hemma. Väldigt nöjd med resultatet måste jag säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar