Leta i den här bloggen

fredag 8 februari 2013

Klippdockor och adliga Duffy

I veckan har jag bland mycket annat pysslat med mamma och brorsbarnen. Mamma hade köpt klippdockor. Jag fick äran att klippa ut Theodors drakdocka med tillhörande kläder, som bland annat bestod av pjamas, klänning och en rävdräkt (eller var det en häst?). 

Klippdockor och deras garderober.

Alicia klipper något osynligt.

Mamma/farmor var den mest uthålliga pysslaren av oss.

Jag har även suttit på kontoret i Gamla stan och jobbat den här veckan. Alltså denna mysiga lilla sagovärld. Ovanför en port satt det här gänget.

Välkommen in!

Jag jobbade som sagt. Här en välbehövlig bensträckare :-)

Duffy jobbade också, på sitt sätt.

Titta vilken fin pin vi fick från Malin som varit i Dublin. Duffy är av finare sort. Jag visste det.

Självklart blir det även en bild på en vacker vinterdag.

Tulpaner. Vackert är det även här inne (även om de inte står så här rakstjälkade längre). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar