Leta i den här bloggen

onsdag 21 november 2012

Effektiv dag - på sitt sätt

Jag bestämde mig för att ta förmiddagen ledig idag, jag är ju min egen chef och en väldigt bra sådan måste jag säga :-) Ledigt bara sådär en onsdagförmiddag, jo man tackar ja. Hur som helst bestämde jag mig för att det skulle bli en effektiv ledighet. Så först begav jag mig till Apoteket för att hämta ut ett recept. Receptet fanns dock inte på kvarterets lilla Apotek men kunde beställas hem, vilket med andra ord betyder att jag måste dit igen imorgon.

Nåja, tänkte jag och begav mig till Nordea för att kolla mina fonder. Japp, jag har sådana. Lite märkligt kan man tycka, eftersom en fond för mig främst är något man har i såser. Men jag kan plus och minus i alla fall, och så mycket kunde jag utläsa att mina fonder har gått minus. Anfekta och anamma. Blir pengarna i madrassen trots allt.

Lite fattigare gick jag från banken och nästa stopp var fotoautomten vid Fridhemsplan (presskortet har gått ut och körkortet är på väg att göra det). Och vilken fotoautmat sen då. Klick. Klick. Så var det klart. Och jag förstod plöstligt varför man uppfann digitalkameran.

Hallå supersnabba fotoautomat, menar du att jag ska ha det här som körkortsbild?


Ja, och sedan skulle jag äta middag med mammsen och kom en timme för tidigt till hennes kontor. Tur att det finns böcker där att bläddra i. Och lunchen blev både god och mysig, och så kändisspanade vi på Jocke Berg från Kent.

Mamma jobbar på bokförlag och jag bläddrade i den här boken medan jag väntade. Juuul!

Strax efter att jag tagit bilden plåtades här författaren Louise Boije af Gennäs.

Summa summarum: Receptet blev inte uthämtat. Fonderna har gått back. Fotoautomater är chashmaskiner - nästa gång snålar jag inte utan går till en riktig fotograf. Att träffa mammsen var som alltid mysigt och Jocke Berg var sig lik. Måste sms:a svägerskan och tillika Kentfantasten och berättar var hennes idol hänger om dagarna.

Och nu? Ja, nu dricker jag latte och har det gott i soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar