Leta i den här bloggen

lördag 10 november 2012

Jag har varit i slagsmål

Idag har jag varit i slagsmål och resultatet blev en rödflammig kind och ett jack över ögonbrynet. Tilläggas bör kanske att jag fick skadorna innan vi började fajtas. Det var med andra ord på låtsas, även om det var rätt hårda tag när vi slogs. Nej, jag håller inte på med wrestling på fritiden och jag är inte heller en sån där som tänder på våld och blod. Det jag dock har gjort är att ha spelat in en informationsfilm om våld i hemmet med syfte att få kvinnor att anmäla misshandeln (för offren är främst kvinnor och förövarna oftast män).

Jag spelar alltså den misshandlade kvinnan, och det mina vänner var en rätt jobbig roll att spela, både mentalt och fysiskt. För även om det inte är på riktigt så tar det på krafterna när någon står och skriker hemskheter åt dig och tar i dig hårt. Jag och min motspelare Pontus improviserade fram vårt "gräl" som slutade i sönderrivna kläder och en trasig klocka.

Filmen kommer att visas på teve och internet med start om sisådär två veckor. Så här såg jag ut idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar