Leta i den här bloggen

fredag 11 oktober 2013

Hans T Dahlskog

Jag åker buss hem från jobbet. Mannen på sätet mittemot tar upp några foton ur sin gula Kånken-ryggsäck och räcker över dem till mig. Han berättar att han varit pressfotograf hela sitt liv. Nu är han snart 77 år men älskar fortfarande att fotografera. "Jag heter Hans T Dahlskog, googla mig vettja", säger han. Det gör jag. Vi tittar på bilderna i min mobil. Den på Göran Persson är han särskilt nöjd med. Han säger att det var först senare som han förstod vilken unik bild han tagit. Vi är så inne i vårt samtal att Hans T Dahlskog missar sin hållplats och får gå tillbaka. Innan han stiger av bussen ger han mig Jonas Gardells ljudbok "Torka aldrig tårar utan handskar" och säger: "Man mår bra av att ge, tack för pratstunden".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar