Leta i den här bloggen

lördag 5 oktober 2013

Intervju med Alicia Vikander

I måndags intervjuade jag skådespelerskan Alicia Vikander för TV4 Nyhetsmorgon. Intervjuer har jag gjort ett antal men jag har aldrig blivit filmad samtidigt. Och vad lärde jag mig då av detta? Jo, att när du gör skrivande intervjuer är det bra att bekräfta intervjupersonen genom att då och då säga "mm" och "just det", men det gör sig inte lika bra i en filmad intervju, speciellt om du som reporter inte syns.

När jag så här i efterhand tittar på inspelningen så inser jag att jag bekräftar intervjupersonen - i det här fallet Alicia Vikander - väldigt ofta. Men det är svårt. Testa själv nästa gång du pratar med någon att inte komma med små "mm-anden". Nåja, man lär sig hela tiden. Under nästa tv-intervju kommer jag istället att nicka som en besatt.

Alicia Vikander i filmen Hotell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar