Leta i den här bloggen

tisdag 22 juni 2010

Brödutdelning till alla som ville smaka

Vilken fantastiskt fin dag (ja nu spenderade jag den i och för sig inomhus framför datorn, men genom fönstret såg dagen fin ut) och vilken underbar kväll. Har gått en promenad runt ön. I gräset låg små grupper med människor utspridda, grilldoften låg tät och en modig flicka hoppade från bryggan och testade vattentemperaturen. Själv hade jag med mig bröd som jag med glädje gav till alla som ville smaka, det visade sig främst vara änder, svanar samt andra dunklädda varelser som jag tyvärr inte kan namnet på (förlåt mormor aka birdqueen).


Okänd fågelart och dunboll smaskade brödbitar. Om det var mamma- eller pappa fågel är oklart, men försvara sin unge det kunde den. De fåglar som råkade komma i närheten fick sig ett nyp med näbben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar