Leta i den här bloggen

torsdag 24 juni 2010

Glasögonångest...

Snurrade runt på stan i dag efter jobbet med förhoppningen att ramla över världens snyggaste solglasögon. Så skedde dock inte. Började rundan på ABFAB i Västermalmsgallerian, fortsatte till Synsam på St Eriksplan, därefter tillbaka till Västermalmsgallerian och in på H&M för att slutligen avsluta med ett andra besök på ABFAB. Men några glasögon kom jag inte därifrån med.

Okej, jag är kanske lite kräsen. Mina senaste solbrillor var perfekta, ett par Ray-Ban inhandlade i New York för några år sedan. Tyvärr råkade jag nyligen tappa dem i golvet varpå det blev en spricka i glaset. Jag försökte låtsas som ingenting ända till att en optiker vänligt talade om för mig att hon aldrig skulle ha på sig ett par trasiga glasögon eftersom glaset kunde spricka ännu mer, och glassplitter i ögonen är det få som gillar.

Så nu ligger mina fantastiska Ray-Ban försiktigt nerbäddade i sitt fodral, och jag trodde att det så skulle förbli. Men så berättade en vänlig expedit på ABFAB i dag att hon kan beställa in nytt glas till mina bågar. Jag kastade mig om halsen på henne och grät av lycka. Nej, det gjorde jag inte, men tårar i ögonen det fick jag allt. Tre veckor trodde kvinnan att det skulle ta att få hem själv glaset. Fast först måste hon givetvis dubbelkolla så att modellen finns kvar i Ray-Bans sortiment. På måndag ska jag få ett slutgiltigt besked. Fortsatt glasögonångest eller avslappnat cool bakom tonade rutor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar