Leta i den här bloggen

fredag 15 oktober 2010

Thomas Bodström slutar och likaså jag...

Holy Moly. Thomas Bodström slutar med politiken. Och jag slutar snart att cykla. För den här säsongen alltså. För nästa år är jag tillbaka på sadeln igen. Och det lär Herr Bodström också vara, tillbaka i politiken alltså. Är det någon som vet vad han ska göra där borta i USA? Jag tror att en amerikansk fotbollsklubb fått upp ögonen för vår forne justitieminister och att han nu ska dit och visa var bollen ska sitta. Eller, nej det tror jag kanske inte, men håll med om att det vore kul... (för att det hela ska bli åtminstone lite roligt så bör man känna till att Thomas Bodström som ung spelade fotboll i AIK).

Jag ska  inte flytta någonstans, men jag slutar med cyklingen ändå. I dag fick jag ju nästan frost i mustaschen när jag trampade fram. Ett plus är dock att min annars så blekvita hy blir läckert rosig efter en cykeltur på stan. Att färgen inte håller så länge är tyvärr ett stort minus.

Men tro inte att vägarna är säkra igen bara för att jag ställer min ädle springare på vinterförvaring. När du minst anar det är jag där igen. Blixten som jag kallas i folkmun. Svisch. Svisch. Det är så jag rullar.

1 kommentar:

  1. från en välrenommerad advokat till en annan: Bodström har doppat snoppen lite för mycket runt om i stan och hans fru står inte ut att bo kvar.

    SvaraRadera