Leta i den här bloggen

söndag 23 maj 2010

Yasuragi Hasseludden

Ett avkopplande dygn på Yasuragi Hasseludden. Precis vad jag behövde och precis vad jag har haft. Vistelsen kan beskrivas i två ord: bad och mat. Däremellan hanns det med en meditationskurs (jag somnade nästan!), avslappning på en spikmatta (jag somnade!), en stund i solen (jag blundade och när jag öppnade ögonen hade jag intagit den vackra färgen röd), tvagning med en blöt handduk sittandes på en liten träbänk (jag känner mig renare än någonsin, och då brukar jag faktiskt vara rätt mån om min hygien även annars) :-)


Dresscode löst och ledigt!



Här ligger jag och njuter.


Om den här bekante mannen ville ha en Kimono eller bli upphängd på väggen framgick inte.

Ps. Under mina timmar på Hasseludden insåg jag plötsligt en sak. I denna utseendefixerade tid vi lever i så borde vi slänga alla trendiga magasin med retuscherat innehåll och bege oss ut i verkligheten istället. Lägg dig på playan och titta dig omkring och inse att du är unik just för att du ser ut som du gör.

På Yasuragi Hasseludden var det en skön mix av allt, det fanns något (läs någon) för alla smaker. Någon zize zero såg jag dock inte, för den som nu föredrar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar