Leta i den här bloggen

onsdag 7 oktober 2009

Göran, Alicia och Hasse

Så, då var jag så gott som klar med Göran Persson-artikeln. Lite finslip kvar bara. Känns bra, väldigt bra!

Men jag har inte suttit och skrivit hela kvällen. De senaste timmarna har jag och min brorsdotter Alicia röjt runt hemma hos bror och svägerska. I dag var det faster som hämtade på dagis, faster som lagade middagen, faster som hällde upp badvattnet och plaskade med badankorna och faster som läste bok. När min bror kom hem låg alla leksaker utspridda över golvet. Jag och Alicia låg i soffan och halvsov framför teven som visade My little pony.

Nu ska jag snart se Efterlyst. Förmodligen somnar jag i soffan. Bäst att borsta innan tänderna Hasse Aro dyker upp i rutan, för det tar emot att halvsovandes på vägen från soffan till sängen behöva slinka in i badrummet och tvätta gaddarna.

Sov gott och dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar