Leta i den här bloggen

tisdag 6 oktober 2009

Skakar rumpan - inte brösten...

Återigen måste jag slå ett slag för afrikansk dans. Det är andra terminen jag dansar och som med det mesta här i livet så blir det bara roligare och roligare ju mer man lär sig. Det är visserligen fortfarande min rumpa som skakar när det ska vara brösten/bröstkorgen, och jag kan ännu inte under uppvärmningen spreta med vänster hands fingrar och höger fots tår samtidigt som jag kniper i ihop höger hands fingrar och vänster fots tår. Men jag försöker och det går framåt.

Va, tänker ni som fastnat i spreta/knipa och prövar detta i just denna stunden, det är väl ingen konst. Nej, inte en gång kanske men pröva att växla snabbt mellan de båda flera gånger. Hajar ni nu? Hjärnan verkar liksom inte få ihop det. Att göra likadant på samma sida är enkelt, men när man ska knipa diagonalt och dessutom koncentrera sig på att spreta med den andra handen och foten, ja då blir svårare, i alla fall för min knopp.

Men nu var det ju inte svårigheterna jag skulle fastna i, utan hur roligt det är att dansa och hur bra jag mår av det, både i kropp och själ. Kolla nedanstående klipp och dras med i glädjen!

Se mer här: Med rytmen i blodet!

Och lite mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar