Leta i den här bloggen

söndag 12 augusti 2012

Varning för biverkningar

Borde jobba men jag är för trött, så istället sitter jag här uppkrupen i soffan med datorn i knät och surfar runt på alla möjliga meningslösheter. Hur mycket tid lägger jag på det egentligen - denna runtsurfning? Någon timme om dagen blir det i genomsnitt, det blir i sin tur sju timmar i veckan och 364 timmar på ett år. 364 timmar - det är drygt femton dagar det.

Femton dagar om året surfar jag alltså runt på nätet och läser texter och tittar på bilder som inte ger mig någonting. Jo, fast någonting måste de ju ge mig, annars skulle jag väl inte göra det. Så vad är det då för spännande sidor jag surfar på? Nej, det är ingen barnförbjudet, men nästan... Blanda ner skvaller och Facebook i en skål (eller är det kanske samma sak?). Tillsätt Instagram, Flashback och diverse bloggar. Rör om noga. Klart att avjuta. Varning: Vanliga biverkningar är svidande ögon, huvudvärk, ryggbesvär, platt rumpa och lite för många detaljer än vad som behövs om andra människors liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar