Leta i den här bloggen

torsdag 9 augusti 2012

Vikten av att vara påläst

Efter dagens fem intervjuer är jag trött. Det tar nämligen på krafterna att att göra en intervju (för att inte tala om fem!). Du ska vara ordetligt påläst och insatt i "ämnet", eller i alla fall tycker jag att man ska vara det som journalist. Att komma och knappt veta vad personen du ska intervjua heter eller jobbar med är oförskämt. Han eller hon avsätter ju sin tid för dig så då får man gengälda det med att vara proffsig tillbaka.

Så till idag hade jag läst in mig på hedersmord och värdetransporter och befolkningsstatistik. Är ju inte direkt ämnen som går hand i hand, så därför är det lite rörigt bland alla fakta där uppe i knoppen. Hade tänkt och jobba sent ikväll men jag tror att det är bättre om jag går och lägger mig och sover och låter allt sjunka in. Ja, så får det bli. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar