Leta i den här bloggen

onsdag 29 augusti 2012

Bakom mina solglasögon. Var är ni?

Buuuu, tappade mina solgalsögon idag. Eller tappade, jag tror snarare att jag lade glasögonen på en sten eller i ett blåbärsris och sedan i min allmänna förvirring glömde att jag just lagt dem där och helt sonika promenerade därifrån.

Jag var nämligen i skogen med byrackan då det hände. Jag tror det var när jag skulle fixa hennes koppel. Det kan även ha varit när jag frossade blåbär som den här skogen är full av just nu. Jag frossade så att jag var alldeles blå om händer och runt mun, vilket det i och för sig inte behövs så många blåbär för att bli, men nu åt jag många. Och kanske att jag där och då i detta frosseri lade ifrån mig glasögonen där i blåbärsriset, av den anledningen att man plockar fler blåbär med två händer. Ja, jag hade nämligen inte glasögonen på nästippen och inte heller uppdragna på huvudet, utan i ena handen. Men sedan när vi kom tillbaka till bilen hade jag plötsligt inte det längre. Och trots att vi gick samma runda en gång till så hittade vi inte glasögonen. Varken, jag, byrackan eller sambon.

Jag misstänker en ljusskygg hare eller ett rådjur som fått storhetsvansinne och vill ha ett par mörka Ray Ban att gömma sig bakom, för kanske finns det paparazzis även i skogens värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar