Leta i den här bloggen

söndag 7 februari 2010

Jag vill leva som i Avatar...

I kväll har jag varit och sett Avatar på bio. Alla jag har pratat har hyllat filmen, så jag hade väldigt höga förväntningar när jag satte mig i salongen och tog på mig de fräcka 3D-glasögonen. Två timmar och fyrtio minuter - kommer jag att klara av detta utan att behöva springa på toaletten? Det var det sista jag tänkte innan färdades till planeten Pandora.

Och ja, jag är helt tagen av denna vackra värld och känner att jag också vill hoppa från träd till träd, flyga på fågelliknande varelser och leva i ett med naturen. För det är ju så vi ska leva egentligen, ja kanske inte flygandes på fåglar, men i symbios med djur och natur. I dag har vi fått för oss att vi är jordens härskare. Vi kan dock inte ha mer fel. Människan klarar sig inte utan vår planet, men planeten klarar sig finfint utan oss.

2 kommentarer:

  1. men jag veeeeeeet!!! Det är ju en helt fantastisk film!!!

    SvaraRadera
  2. Jag veeeeeet! Vi sticker nu vettja...

    SvaraRadera