Leta i den här bloggen

måndag 10 oktober 2011

Jag är trichotillomanisk

När jag är stressad eller funderar så där riktigt djupt då rycker jag i mina ögonbryn och ögonfransar. Många gånger händer det att jag får med mig en eller annan frans i mitt ryckande. Detta är en konstig och dålig ovana jag vet, men likväl gör jag det. Och jag har hört om andra som gör det. För det är tydligen vanligt, eller i alla fall inte helt ovanligt. Fenomenet har till och med ett namn - trichotillomani. En rycka håret-mani helt enkelt.

Nu har jag bestämt mig för att sluta rycka. För varje gång jag rycker ska jag lägga fem kronor i en burk och skänka pengarna till välgörenhet. Nej, det blev konstigt. Är ju nästan bra om jag rycker då. Jag gör så här istället. För varje dag som jag inte rycker lägger jag fem kronor i en burk. För dessa får jag sedan köpa/göra precis vad jag vill. Skänka pengarna till välgörenhet till exempel :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar