Leta i den här bloggen

torsdag 27 oktober 2011

Tyst och lite ensamt hemma

Nyss kommit hem efter närmare än vecka hos mamma och Bengt. Jag och byrackan har varit där medan sambon gjort Kanada. Oavsett om jag varit borta några dagar eller flera veckor så känns det alltid lite märkligt att komma hem. Som om saker ska vara förändrade. Visserligen var blommorna lite slokbladade men annars såg det ut som jag lämnade det, det vill säga som ett mindre kaos.

Tyst är det också här hemma, trots att jag fått på både disk- och tvättmaskin. Blir ju lätt så när man haft människor omkring sig dygnet runt, Bengt jobbar ju hemma, så han och jag har äit lunch ihop och gått långpromenader med hundarna i skogen varje dag. Och så bor Bengts syster Elisabeth där tillfälligt innan hennes nya lägenhet i Visby är inflyttningsklar, så det var verkligen fullt hus. Tur att Petrus kommer hem ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar