Leta i den här bloggen

torsdag 27 januari 2011

På de lugnaste ängar dansar de vildaste...

Hallelujah! Min Preliminära skattedeklaration är klar och underskriven. Nu ska den bara postas också. Måste få tag i ett frimärke bara, för jag antar att Skatteverket inte står för detta (hihi kan man dra av det på företaget månntro?).

Ja, men gå och köp ett frimärke då, muttrar ni kanske. Ja och det är ett väldigt bra tips, jag måste bara klura ut var jag ska göra av Duffy the dog först. Att binda henne utanför affären är nono, för kommer det en annan hund förbi så lär Duffy skrämma livet ur både jycke och ägare. Det är svårt att förstå att min lilla vovve blir en sådan byracka utomhus, just nu ligger hon här på mattan nedanför mig och snusar så lugnt.

Kan jag ta ta med Duffy in i butiken kanske? Nja, senaste och tillika enda gången jag gjort det blev det inga glada miner från personalen. Men man kan ju alltid testa en ny butik med annan personal :-)

Gömma henne är en idé, men hon är lite för stor för att gå ner i en väska. Och dessutom är jag lite för svag för att orka kånka runt på henne. Skulle vara en ryggsäck då kanske...

Ska kika om jag har något gammalt vykort där Posten i all hast glömt att stämpla frimärket som jag kan återanvända.

Nåja, inget att oroa sig för. Vi hittar alltid en lösning jag och min älskade Duffy/D-Dog/Flygande irländaren/Dansande jycken/Duffy-Doo/Duffy the dog. Kär hund har många namn :-)

På de lugnaste ängar dansar de vildaste hundar... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar