Leta i den här bloggen

onsdag 18 augusti 2010

Kräftkalas och festivalyra

Och så var man hemma i Svedala igen. Tillbaka i vardagen. Väckt av alarmet klockan 07:55. Snabb frukost. Upp på cykeln. Tramp tramp. Igår och tillika första jobbdagen började det regna när jag kommit halvvägs. Jag blev genomblöt och väste upp mot molnen: "Glädjetårar för att jag är hemma igen eller?" Fast det var inte så synd om mig. Jag fick snart tak över huvudet, hade torra kläder på jobbet och slapp cykla i hem i regnet, utan tog tunnelbanan istället. De översvämmingsdrabbade i Pakistan skulle med all säkerhet skaka förbluffat på sina huvuden om de hörde min klagosång.

På tal om något helt annat så har jag ätit kräftor, årets första för min del. Det var gott och jag lyckades suga i mig ett antal. Vi hade nämligen kräftkalas i Barcelona en av våra sista kvällar där. Nedan lite minnen från den lika mumsiga som roliga tillställningen.


Svensk tradition i Barcelona. Kräftor och partyhattar inhandlades givetvis på IKEA. Tack Ingvar!


Party!


Och plötsligt hade vi bytt kläder med varandra.

Jag i Petrus skjorta. Frans i min klänning. Och Linda, ja hon stod för poserandet.

Och den absolut sista kvällen, då hann vi med att besöka festivalen i Barcelonastadsdelen Gracia. Där möttes vi av människor, fyrverkerier och skenande drakar.

Festivalyra i Gracia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar