Leta i den här bloggen

lördag 28 augusti 2010

Tolv timmar jobb och kalas

Klockan halv elva lämnade jag hemmet i förmiddags. Tolv timmar jobb och kalas senare låser jag upp ytterdörren, sparkar av mig skorna och sjunker djupt ner i soffan med fötterna i högläge. Jag har haft en otroligt bra dag, trots att näsan rinner konstant och huvudet är lite mer igentäppt än vanligt.

Började alltså dagen med jobb hemma hos Ola i hans fantastiska lägenhet. Vi läste, diskuterade och drack hinkvis med kaffe. Vid halv fem var jag rätt trött, och skulle där och då gärna ha åkt hem, men istället trampade jag vidare till NK och handlade present till födelsedagsbarnet Johan. Det blev finfin choklad. Ja, det såg så gott ut att jag nästan köpte dubbel uppsättning. Men jag lyckades bemästra sötsuget och ta mig därifrån i tid.

Hos Johan hade jag inte tänkt att stanna så länge. Och halv elva kanske inte är i senaste laget heller, men jag hade mer tänkt - grattis, lämna present och sedan snörvla hemåt. Men det örat ville Johan inte lyssna på. "Äsch, kom igen du blir inte sjukare för att du är här istället för hemma." Och så öppnade han sitt pillerskåp. Här ska du få, så känner du dig snart mycket bättre." Han radade upp, alvedon, vitlökskapslar, tre andra illaluktande piller och någon grumlig vätska i ett glas. Det var bara att knapra på för min del. Johan är utbildad läkare och sådana ifrågasätter man inte när det kommer till mediciner och mystiska piller. Och visst jag kände mig nog lite piggare av hans dunderkur, eller kanske var det bara min tro på att det skulle hjälpa. Rätt inställning är ju a och o. Nåja, nu är jag i alla fall hemma och nu ska här sussas. God natt!


Papper, penna, kaffe och livlig fantasi är allt som behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar