Leta i den här bloggen

fredag 20 augusti 2010

Ska dubbelkolla med jultomten bara...

Det ser ut att bli en riktig kalashelg. I kväll 30-årsfest, imorgon fira storebrors födelsedag och på söndag familjemiddag. Jag är redan nu lite trött måste erkännas. Har inte riktigt kommit in i jobbvardagen igen. Det var för härligt i Barcelona. I tankarna är jag kvar där. Jag saknar människorna, staden och inte minst värmen. Jag är beroende av värme. I april blommar jag upp eftersom jag vet att vi går mot varmare tider. Men dit är det långt. Nu är det snart september. Sedan oktober. Brr.

Nej, kalla mig inte negativ. Det är ju så det är. Efter sommar kommer höst och därefter förhoppningsvis något som man kan kalla vinter. Och snö det gillar jag, uppvuxen i fjällen som jag är (ja på loven då). Men det är att frysa som jag inte klarar av. Det där ruggiga som drar in över vårt land samtidigt som löven börjar trilla av från träden. Då när man inte vet om vintern lurar runt hörnet och om man rota fram dunjackan eller om solen behagar visa sig några veckor till. En solresa i jul kanske? Måste bara dubbelkolla med jultomten så han har tid att ta en tur söderut med renarna. Fast då ska jag tipsa honom om att byta ut den tjocka rocken mot shorts och flip-flops. Fast skägget får han behålla på. Någon ordning får det ändå vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar