Leta i den här bloggen

söndag 29 augusti 2010

Kräftskiva på lilla Granholmen

Har spenderat dagen i skärgården, närmare bestämt på den lilla ön Granholmen. Där bor Ola, Hanna och deras två barn i ett puttinuttigt hus precis vid vattnet och i dag hade det bjudit in till kräftskiva. Och oj vad jag åt. Det tog liksom aldrig slut. När sista kräftan låg ensam i botten av skålen, ja då var någon snabbt där och fyllde på med nya kräftor. Badades gjorde det också, i havet som var väldigt kallt. Med min täppta näsa kände jag dock att nedkylning kanske inte är det bästa husmorstipset för att lindra en rejäl förkylning. Fast det hade varit skönt att basta, men bastu utan bad känns sådär. Nåja, nu har jag anledning att åka dit snart igen.


Nere på badbryggan.


Men vissa valde högre höjder.


Sedan fick badhjältarna, och alla med för den delen, njuta av kräftor i överflöd.


Jag - nöjd med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar