Leta i den här bloggen

måndag 23 augusti 2010

Vissa veckor är man lite latare...

Ojoj, nu är jag mätt som en plätt (märkligt talessätt när jag tänker efter). Har haft pappa och Birgitta på middag här i kväll. Det blev till att cykla á la Lance Armstrong hem från jobbet för att hinna handla maten, laga maten och dessutom göra lägenheten någorlunda presentabel. Det är så bra när man ska ha folk på besök, det här med att man tvingas städa. Jo, jag städar även när jag inte har gäster, men vissa veckor är man ändå lite latare än andra. Ibland ser man liksom inte dammråttorna i hörnen så tydligt. Man tänker att det där det tar jag hand om imorgon, eller i övermorgon, eller någon annan dag helt enkelt.

Men nu blänker det alltså så fint här hemma. Dammråttorna i hörnen får sova i dammsugaren i natt. Nu är det bara travarna av disk som jag borde ta tag i, nu! Vem har ätit på alla de där tallrikarna? Vi var ju bara fyra personer här i kväll. Äsch, jag tar hand om disken imorgon, eller i övermorgon, eller någon annan dag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar