Leta i den här bloggen

tisdag 3 augusti 2010

Sjuk i Barcelona

Sitter i lägenheten i Barcelona med en kopp té framför mig. Klockan är tjugo över sex och jag borde sova, men det är inte så lätt när man har hosta, halsmandlar som ömmar varje gång man sväljer, huvudvärk och muskelvärk samt svettas som en gris.

Tack dumma virus eller bakterier eller vad ni nu är, tack för att ni valde att sätta klorna i mig under min semester, under mina första dagar i Barcelona. Under den senaste sömnlösa timmen har jag googlat runt här på internet och med mina symptom inser jag att det nog är någon form av influensa som attackerat mig.

Men jag sätter hårt mot hårt. Ingen influensa ska få förstöra min semester. Nu ska jag dricka upp mitt té, halsa en flaska vatten och försöka sova några timmar till. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar