Leta i den här bloggen

tisdag 19 april 2011

Den inre stressen...

Vissa känner av det i huvudet. Andra i magen. För mig sätter det sig i käkarna. Det värker. Den värker. Stressen. Den som finns inombords och som då och då gör sig påmind. Jag försöker ignorera den. Men då ökar bara stressen och därmed även smärtan. Jag försöker då acceptera den. Det krävs många års erfarenhet för att våga detta. För vem vill egentligen acceptera att man mår dåligt, att man har ont? Men det är enda möjligheten att komma ur den onda cirkeln av stress och värk. Tro mig, jag har testat alla sätt som finns.

2 kommentarer:

  1. Precis. Eller att bara släppa allt och inse att det inte finns några måsten. Det finns faktiskt INGA måsten. Det är bara upp till en själv hur man löser sånt som man anser sig "måsta" göra.

    Så tänker jag.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt tänkt. Ibland dock svårare att omsätta i praktiken. Och vissa gånger är det inga yttre ting som orsaker den inre stressen, utan bara en gnagande oro över ingenting alls. Kram

    SvaraRadera