Leta i den här bloggen

torsdag 22 december 2011

Beautiful...

När jag åkte hem från London var mitt flyg försenat, vilket innebar att jag var fast på Gatwick Airport i sex timmar. Så jag gick och köpte två böcker. The Alkemist och Beautiful. Den sistnämnda läser jag nu. Det är en sann historia om en brittisk modell och programledare - Kate Piper - som träffar en galet svartsjuk kille, ja hela han är galen. Han våldtar Katie och betalar en ung kille för att kasta syra i hennes ansikte. Boken handlar om hennes svåra väg tillbaka till ett bra liv.

Jag vet inte om boken finns översatt till svenska, men köp den på engelska vettja så över du samtidigt språket. Besök gärna Katie Piper Foundation här.

Beautiful - A book worth reading.

1 kommentar:

  1. Oj, det låter som en sådan bok jag skulle fastna i. Om jag inte hittar den på någon bokshop så lånar jag den gärna när du är färdigläst :-)

    SvaraRadera