Leta i den här bloggen

lördag 17 december 2011

London - mat, jobb, jul och försenat flyg

Hemma efter Londonresan. Roligt att få återse min gamla hemstad men ändå - borta bra men hemma bäst. Att jag fick sitta på Gatwick Airport i sex timmar för att jag åkte dit tidigt och planet sedan visade sig vara över två timmar försenat var sådärkul. Vad gör man på en flygplats så länge liksom? Jo, jag vet. Man äter middag på Mc Donalds, man dricker en latte på ett café och jobbar, man kikar i taxfree, man mumsar choklad, man köper böcker och läser och läser, man stirrar på tv-monitorerna i väntan på ny information om gate av avgångstid, man suckar, gäspar och man vankar av och an. Desto gladare blir man när sambon hållit sig vaken och står och väntar på Arlanda vid 02.30-tiden när man landar, så man slipper ta bussen hem.

Här på The Libre åt jag middag. När man sitter själv på restaurang så vill man gärna se sysselsatt ut. Jag bad att få låna papper och penna av servitören och skrev ner visdomsord till mig själv. 

Var ju i London för att intervjua regissören Daniel Espinosa (Snabba Cash) inför hans kommande Hollywoodfilm Safe House med Denzel Washington i huvudrollen. Budget: 85 miljoner dollar!

 I den här gamla kyrkan i London spelar de in filmmusik, så även till Safe House. Jag som trodde all filmmusik nu för tiden var datorstyrd blev glatt överraskad när jag såg musikerna spela.

Typiskt engelskt hus.

Julpyntat engelskt träd (är det en gran?).

På väggen i kyrkan satt dessa orginalnoter och små anteckningar från Paul McCartney. 

Dubbeldäckare är obligatoriskt färdmedel om man är i London.

2 kommentarer:

  1. Härligt med miniresa i alla fall - och en eloge till en tapper sambo. Kram / ma

    SvaraRadera
  2. Ja stor eloge till honom. Och i vår vill jag åka tillbaka till London, på semester med sällskap. Kram

    SvaraRadera