Leta i den här bloggen

torsdag 26 april 2012

Dagens viktigaste nyheter... Eller?

I dag blir det intervju och kaffe på stan. Men än så länge har jag inte kommit längre än till mitt eget köksbord. Jag har surfat runt och fått en massa matnyttig information som jag nu ska delge er (vad ska jag annars göra av den liksom?)

Håll i er - här kommer dagens toppnyheter/rubriker :-)

Missen som kan sänka filmen The Hobbit "Det ser ut som en tv-film", sågar kritikerna.
Min kommentar: Japp, livet är hårt.

Beyonce utsedd till världens vackraste kvinna
Min kommentar: Missvisande titel kan tyckas. Borde det inte heta Världens vackraste kändiskvinna? Eller är journalisterna på People magazine så duktiga att de lyckats spanat in världens alla kvinnor?

Facial beauty is the most important thing in life - säger 8-åriga Daisey Mae från USA.
Min kommentar: Gissa vad Daisey gör efter skolan? Jo, hon blir sminkad, påklädd korta tajta klänningar och bedöms efter sitt yttre i skönhetstävlingar för barn. Och året är 2012.... Suck!


Sådär ja, det var det hela. Morgonens viktigaste nyheter. Nu behöver ni inte läsa tidningarna eller slå på nyheterna på teven. Detta är allt ni behöver veta denna gråa torsdagssmorgon! Eller nej, det är inte sant. Snarare har jag beömdat er från att lägga tid på ovanstående nyheter. Jag har sammanfattat dem åt er, gjort jobbet så att säga. Ni kan istället fokusera på bättre och viktigare saker. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar