Leta i den här bloggen

söndag 22 april 2012

Kan lågt blodtryck ge detta?

Alltså hallå, hur kan man vara så här trött? Och då snackar vi inte bara om just här och nu utan merparten av tiden. Från det att jag vaknar till det att jag somnar så är jag i stort sett konstant trött. Jag är inte gravid och jag sitter inte uppe hela nätterna och spelar tv-spel, utan jag sover runt 7-8 timmar per natt, äter bra och får i mig frisk luft under promenaderna med byrackan. Dessutom har jag börjat med laktosfri mjölk eftersom jag fick höra att laktosallergi kan ge upphov till illamående och ont i magen (ja för det har jag också ibland).

Jag vet visserligen att jag har väldigt lågt blodtryck, men kan det orsaka denna trötthet? Jag blir även lätt yr och känner mig var och varannan dag illamående. När jag googlar på dessa symptom är magkatarr en tänkbar diagnos. Men ska man inte ha jätteont i magen typ jämt då?

Ska boka tid hos min husläkare imorgon. Kanske är det dåliga järnvärden som spökar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar