Leta i den här bloggen

lördag 28 april 2012

Vacker vårdag i landet slit och släng

Vi inledde denna vackra vårdag på återvinningscentralen, och det var vi sannerligen inte ensamma om. Snacka om att vi lever i ett slit- och slängsamhälle, eller nej ibland är sakerna som vi slänger inte ens slitna, men nytt vill vi ha ändå. Vi sneglar på varandra och vill vara uppdaterade, ha det senaste.  Konsumera är vi verkligen bra på här i västvärlden. Och det säger jag inte i positiv mening. 

Därefter tog vi en skogspromenad, till Duffys stora glädje, ja vår med för den delen. Efter att ha lapat solenergi och mött både rådjur och hare tog vi en sväng förbi Plantagen och inhandlade smått och gott till balkongen. I år har vi bestämt oss för att göra balkongen riktigt mysig, sådär så att man vill hänga där dygnet runt. Ett hamburgestopp på vägen hem hann vi också med innan det var dags för mig att besöka frisören, var alltför länge sedan sist. Hade dock hoppats få bli lite ompysslad men tyvärr gick det alltför snabbt - på en knapp halvtimme var håret tvättat, klippt och fönat. Buuu! 

Nu sitter jag i soffan med balkongdörren öppen, Duffy sover tungt bredvid mig. Ikväll blir det utflyttningsfest/coctailparty hos goda vänner.

 
Full fart på återvinningscentralen. 

Här kan man även skänka saker till de som bättre behöver dem. Tummen upp för det!

Fåglar som kvittrade vackert, en envis hackspett, ett nyfiket rådjur och en hare som försvann fort när den fick se (höra) Duffy var några kompisar vi mötte i skogen.

Hund och husse.

Här sitter jag och njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar