Leta i den här bloggen

onsdag 20 juni 2012

En sköldkörtel som inte sköter sitt jobb

Underfunktion i sköldkörteln. Det är tydligen orsaken till att jag varit så väldigt trött de senaste månaderna, trött, okoncentrerad och lättirriterad. Denna underfunktion i sköldkörteln skulle även kunna vara boven till mitt magont eftersom det kan påverka tarmarna.

Jag var hos läkaren förra veckan och tog blodprov och i dag fick jag alltså svaret. Nu ska jag äta medicin som reglerar sköldkörteln. Känns bra att ha fått svar på varför jag känt mig så hängig. Jag har ju varit så trött att jag vissa dagar gått och lagt mig och sovit en stund mitt på dagen. Och det är inte normalt, i alla fall inte för mig som sover bra på nätterna.

Men nu så hoppas jag med lite medicin snart vara pigg som mört. En pigg mört med en mage i balans.

1 kommentar: