Leta i den här bloggen

lördag 16 juni 2012

Mormorsmys och kompishäng

Åkte till mormor i Täby i dag. Vi gick till kyrkans loppis. Det var sista dagen innan sommarledigheten så det var mycket folk där. Dessutom var det halva priset på allt (halva priset på loppisprylar - då är det billigt), vilket även det bidrog till anstormingen av människor. Ja, det var så pass mycket folk och prylar att jag inte riktigt kunde koncenterera mig och därför blev det heller inget köp, varken för mig eller mormor. Istället gick vi hem till mormor och fikade, jag hade köpt med mig muffins och kanelbulle. Hann även med att tvätta Arnes låda. Arne är alltså mormors katt och lådan är hans kiss-och bajslåda.

Väl hemma igen var det dags att städa och laga mat eftersom goda vännerna Maria och Christian och deras son Noel skulle komma på middag. Ja jag brukar visserligen städa och laga mat även om jag inte har middagsgäster, så det kanske var en överflödig beskrivning från min sida. Nåja, nu står det där i alla fall :-) Vi hade en mysig kväll och polarna Noel och Duffy hängde en stund i soffan (se nedan). Nu har jag tagit Noels plats och laddar inför deckare på teve.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar