Leta i den här bloggen

lördag 30 juni 2012

Byracka, röd regnrock och komplimanger

En del hundar avskyr regn och blåst och vill bara ut och lyfta på benet och sedan in igen. Min byracka är inte en av dem. Det är mer: "Tjihoo vattenpölar att vada i/dricka ur och blött gräs att rulla sig i. Härligt matte, idag är vi ute extra länge va?" 

Idag var det visserligen blött i gräset efter nattens regn, men varmt i luften. Detta visste jag dock inte när jag klädde på mig aningens för mycket i form av tröja, jacka och regnrock och begav mig ut. Min röda regnrock ja, som jag fått av mamma. Den fick jag beröm för imorse. En för mig okänd kvinna som jag mötte tittade på mig och sa: "Vilken snygg rock". Och jag svarade "tack", sträckte på mig och gick vidare med ett leende på läpparna. Tänk vad några vänliga ord värmer ändå. Så gör någon glad idag och säg att han eller hon är rolig/mysig/vacker/underbar, ja det du tycker helt enkelt. För det betyder så mycket.
Lite trött men rakryggad i min röda regnrock :-)

Jag och Duffy mötte familjen And på utflykt.

Nu blir det go-kaffe, morgontidning och vidsomsord Jag ska lyssna på Stefan Einhorn sommarprat från 2002. Du hittar det och massvis med andra sommarprogram här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar