Leta i den här bloggen

tisdag 19 juni 2012

Statist javisst

Har varit statist i dag. Jag är statist lite då och då, enbart för jag tycker att det är så väldigt kul det här med skådespeleri, både att titta på och att själv agera. I dag har jag fått gå ett antal meter, fram och tillbaka samma sträcka i över en timme. Tagning 1, 2, 3 och 152. Ja, omtagningarna berodde inte på att jag gick konstigt eller så, för jag var bara en bifigur i bakgrunden. Nej, det var repliker som skulle sitta perfekt och detta kan ju kräva en del omtagningar. Som statist handlar det mesta dock om väntan. Väntan och åter väntan. I dag väntade jag och min statistkompis runt sex timmar innan vi fick order att börja gå fram och tillbaka. Men den som väntar på något gott...

Inspelning pågår...

Här sitter jag och tänker att jag borde haft stegräknaren på mig i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar