Leta i den här bloggen

fredag 30 juli 2010

Westernridning på Gotland...

Nu var det några dagar sedan jag skrev här. Orsak? Jag är på ön, på Gotland. Och varför kan jag då inte skriva härifrån då? Jo, det kan jag visserligen, jag gör det ju nu. Men jag glömmer helt enkelt bort att det finns någonting som heter dator när jag är här. Jag går promenader, badar i vår lilla sjö, tittar på humlorna, läser och gör en och annan utflykt. Fast i dag kände jag att jag bara måste skriva, för i dag har jag ridit. För första gången på 14 år. Jag red på ridskola från det att jag var fem år fram till 16-årsålder då jag började intressera mig för andra hingstar ;-) Men så i 30-årspresent fick jag westernridning av min bror, svägerska och brorsdotter. Och det var alltså den presenten vi gjorde verklighet av i dag, min ridvane bror och mammsen satt också upp på varsin pålle.


Vissa var mer laddade än andra...(mammsen, jag, bror och mormor som var med som stöd och publik).


Återuppväckt hästtjej.

hej

Min häst Wincent glänste finast av alla.



Hur var det nu man gjorde? Och med en westernsadel till råga på allt.


Här har vi ledarhästen Nitro som min bror fick äran att rida.


Bakdelar.


Me and my horse.


Först genomgång i paddocken (Annika och Alicia lyssnar också vid staketet).


Den obligatoriska stallkatten.


Tyvärr finns det inga bildbevis från vår utflykt i skog och mark, för så långt följde inte kameramannen med.

2 kommentarer: