Leta i den här bloggen

fredag 19 augusti 2011

De har inte krympt - jag har blivit större

Imorgon ska jag gå på dop. Min brorson Theodor ska döpas, och jag har fått äran att bli gudmor. Stort! Så vad ska jag då ha på mig? Ja, den frågan ställde jag mig själv nyss och gick därför och rotade runt i garderoben. Varför inte ett par snygga finbyxor tänkte jag. Då för en stund sedan alltså, nu tänker jag inte så längre. Jag tog nämligen ut två finbyxor ur garderoben och fick på mig de ena men när jag skulle knäppa dem sa det stopp. Det gick inte att hålla in magen och låtsas eftersom det var närmare en decimeter mellan knapp och knapphål. Hmm, krympt i tvätten muttrade jag och drog på mig byxpar nummer två i stället. Va! Samma sak där. Det är inte byxorna som har krympt, det är jag som blivit större. Och om jag nu inte vill gå med byxorna uppknäppta så får jag snabbt komma på ett annat alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar