Leta i den här bloggen

måndag 15 augusti 2011

Ett litet bildknep...

Skulle ta en dagens bild på mig själv. Ni vet en sådan där intressant "här är jag och min kaffekopp". När jag väl tittade på bilden efteråt så såg jag att jag fått sällskap av en soppåse och ett gammal mjölkpaket (båda står passande nog på diskbänken). Så vad gör jag då? Reser jag mig kanske och flyttar på skräpet? Nej då. Lata jag tar helt enkelt och sätter huvud respektive kaffemugg på rätt plats i bilden. Och vips så såg det ut så här...


Och så här såg det ut före...

4 kommentarer:

  1. Du är bäst!!!

    Kram
    Monica

    SvaraRadera
  2. Haha, typiskt exempel på hur bloggare "förskönar" verkligheten. Precis som alla modebloggare skyltar med sina märkesgrejer sådär "nonchalant" i sina bilder, eller står på ett särskilt sätt i "dagens outfit"-bilden för att se smalare ut. Suck. Gillar detta inlägg, skönt att du påpekar det och ger folk en reality check.

    P.S Jag ska plugga IT/design. Visserligen inte heller något som gör stor skillnad i världen eller räddar liv, men känns ändå bättre än att ge tjejer dålig självkänsla... ja, eller du förstår hur jag menar. Har också en annan idé kring det hela men det får bli ett eget blogginlägg framöver. Kram!

    SvaraRadera
  3. Nej du är bäst Monica. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad spännande Tina, det ser jag fram emot att höra mer om. Och jag tycker du gör helt rätt. Kramis

    SvaraRadera