Leta i den här bloggen

fredag 19 augusti 2011

Tandborstning i duschen

Min käre sambo borstar alltid tänderna i duschen, ja alltså samtidigt som han duschar. Jag tyckte det var en märklig sak att göra och trodde att han var rätt ensam om detta tills jag fick veta att min kompis pojkvän gör samma sak. För att spara tid, förklarade de.

Okej, så efter ett trögt uppvaknande imorse kände jag också att jag behövde alla minuter jag kunde få insparade. Sagt och gjort, jag tog min tandborste och klev in under duschstrålen. När jag inte blöter håret brukar jag alltid hålla i duschslangen. I dag ville jag inte blöta håret men att ha duschslangen i ena handen och tandborsten i den andra och samtidigt cirkulera runt med båda det krävs simultankapacitet som jag inte har, eller i alla fall inte hade imorse. Så istället stod jag där kutryggad och försökte undvika att få huvudet under vattenstrålen från ovan samtidigt som jag koncentrerade mig på att borsta tänderna. Det gick sådär måste jag erkänna. Jag kunde liksom varken njuta av duschen eller få tänderna rena. Nej, tandborstning i duschen är inget för mig, den är saken är i alla fall klar.

3 kommentarer:

  1. Sv: Tack så hemskt mycket! :)

    SvaraRadera
  2. Gör jag också ibland men framför allt kör jag tandtråden i duschen. Det stänker ju så det är bästa stället.
    Kramis Monica

    SvaraRadera
  3. Hihi, du är rolig du Monica, och smart. Kramis

    SvaraRadera